Xiaomi готує ar-окуляри. Швидше за все, вони проваляться

26

Китайський гігант анонсував розумні окуляри з доповненою реальністю. З подібними пристроями вже експериментували інші великі бренди: від google до microsoft і facebook. Ar-очкам неодноразово пророкували славне майбутнє, але поки що такі гаджети не стали масовими. У чому причина і чи зуміє xiaomi переломити тренд?

Що вміють розумні окуляри?

Нагадаємо, що дають ar-окуляри. Розглянемо їх на прикладі найактуальніших моделей — microsoft hololens 2, google glass 2 і facebook.

“корпорація добра” однією з перших випустила розумні окуляри: дебютний варіант google glass з’явився в 2013-му.з тих пір пристрій істотно допрацювали: воно стало компактним, складним і підтримує жестове управління.

Окуляри оснащені невеликим проектором для виведення зображення на скло. Гаджет працює на чіпсеті snapdragon xr1 і ос android, але без сервісів google. Є вбудована камера на 8 мп, час автономної роботи-до 8 годин.

Microsoft hololens 2-це вже більш громіздкий аксесуар, що підтримує голосові команди і жестове управління доповненою реальністю. В якості операційної системи використовується windows, є wi-fi, usb type c і стереодинаміки.

Можна швидко клацнути на камеру той чи інший момент. На цю фішку особливо впирає facebook у своїх нових окулярах ray ban. Дозвіл фотографій у них становить 2592х1944, а відео записується у форматі 1184х1184 з частотою 30 fps. Готовий матеріал легко синхронізувати зі смартфоном і відредагувати у фірмовому додатку facebook view.

А що зробила xiaomi?

Xiaomi smart glasses для виведення зображення використовує мініатюрний дисплей micro-led. Пікова яскравість – 2 мільйони ніт, розмір пікселя — 4 мкм. Можна швидко переводити текст за допомогою камери, виводити перед очима дані про навігацію або повідомлення про вхідні дзвінки і повідомлення. Є підтримка віртуального асистента для голосового управління.

Ще ar-окуляри дозволяють переглядати будь-яку інформацію на ходу, будь то зображення, текст або ролики. Відеозв’язок теж передбачений, адже xiaomi оснастила новинку мікрофоном і динаміками.

Недоліки розумних окулярів

Хоча розумні окуляри пропонують чимало фішок, вони як і раніше залишаються нішевим продуктом. По-перше, такі пристрої дорогі. Ціни на google glass 2 починаються від 150 тисяч рублів. По-друге, не дуже вдалий форм-фактор: не всі хочуть носити незрозумілу штуку на обличчі. Якщо у користувача поганий зір, підібрати ar-окуляри з відповідними лінзами вкрай важко.

Нарешті, головна причина: ar-аксесуари просто не розраховані на широку аудиторію. Google glass випускаються виключно для розробників і корпоративних клієнтів. Можна знайти моделі в неофіційній продажу, але вони будуть без гарантії і підтримки вендора. З цього випливає інший нюанс: недолік додатків для звичайних користувачів. Софт для таких окулярів в основному вузькоспеціалізований.

Де окуляри вже затребувані

Тому розумні окуляри все-таки знайшли свою нішу далеко від споживчого ринку. У компанії boeing аксесуар використовується інженерами і конструкторами при проектуванні літаків. Також гарнітура активно експлуатується в медичній галузі, причому як в наукових дослідженнях, так і в клінічній медицині. Технології доповненої реальності допомагають бізнесу працювати швидше і ефективніше.

Швидше за все, схожа доля чекає і xiaomi smart glasses. Нехай новинка виглядає інноваційно, в найближчі роки, за словами експертів, вона навряд чи завоює масовий ринок.